Puisi UnTuk Dunia. . .

Hanya Ada Aku,, Dan Puisi Hatiku. . . .

aku akan menjelma udara...
yang diam-diam membelai tidurmu...
masuk ke dalam nafasmu..
menjadi bagian dari kehidupanmu...

aku akan menjelma udara...
hingga nafasmu adalah aku...
dan aku adalah hidupmu..

aku akan masuk ke dalam setiap aliran darahmu...
mengisi setiap celah di dalam tubuhmu...
hingga aku adalah engkau...
dan engkau adalah aku...

kau dan aku adalah satu...
hingga aku bisa melihatmu dalam diriku...
engkau melihatku dalam dirimu...

pada setiap nafas yang kauhembus...
kau melihat nafaskulah yang berhembus...
pada setiap nafasku yang kauhembus...
aku melihat hidupmu yang adalah aku...

nafasku...
nafasmu...
adalah nafas kehidupan...
yang mengandung satu cinta abadi...

0 komentar:

Posting Komentar

Mengenai Saya

Labels

Followers